DoubleHaste Invitational

Blandande nyheter och artiklar

DoubleHaste Invitational

Inläggav Mangler » mån 02 sep 2013, 09:15

Vi har idag nöjet att presentera vår aldeles egna Invitational liga!

Hur kommer det fungera?
Under 6 månader framöver (September 2013 - Februari 2014) kommer alla som deltar i våra veckovis- och månadsvis- standardturneringar samla poäng, både genom att bara delta och hur bra man spelar (mer om poängsystemet finns att läsa på http://www.lulemagic.se/tournament?o=info).
De 16 spelare som placerar sig högst i listan efter den här perioden kommer sedan få en inbjudan till våran invitational turnering!
Denna turnering kommer utspela sig under Mars månad och bestå av 3 olika format, Standard, Modern och Limited (av det senaste draftformatet) med en top 4 i standard för att avgöra en segrare.
Resultat som inte utspelar sig under perioden kommer inte räknas till ifall du kvalar in till Invitational turneringen!

Invitational turneringen kommer ha en budget på 3000 SEK som allt kommer delas ut till deltagarna, det kommer vara gratis att delta i turneringen för de som lyckats kvala in sig.

Kvalar du inte in?
Ingen fara, under helgen kommer det finnas gott om side-events med mindre turneringar, drafter och casual spel och annat spännande! Så även om inte just du lyckats kvala in till huvudturneringen så kan du ändå få njuta av en hel helg av magic tillsammans med goda vänner.

Specialfall:
Ifall någon av de 16 spelarna tackar nej till sin plats till invitational turneringen går platsen vidare till nästa person i listan (den som just då ligger på 17e plats).
Ifall flera spelare ligger på delad 16:e plats kommer platserna avgöras av ett litet kort standardevent för endast dessa spelare, där de bäst placerade får första tjing på platserna till invitationalen.

"Vänta nu" tänker du kanske, "månadsvis- standardturnering omnämndes?"
Helt rätt!
Vi kommer andra helgen varje månad ordna en större standardturnering med en Booster Display i prispotten och 50 SEK i inträde, denna turnering kommer ge fler poäng i jakten på en invitational invite, så frukta inte, även ifall du inte har möjlighet att vara med varje måndag har du fortfarande chans att samla nog med poäng för att kvala in.

"Men, vad händer med alla coola events som har ni tidigare anordnat?"
Frukta inte! De kommer inte inträffa riktigt lika ofta som förra året, men det kommer finnas gott om mys-spel för dom som föredrar det också!
Månaden efter varje nytt set kommer vi ordna ett limited event som använder sig av de nya korten, formatet på detta event kan variera efter smak och tycke men kommer bli awesome!

Kommentera, fråga, hylla, osv! Visst kan det bli rätt awesome va?
Dreamcrusher.
Användarvisningsbild
Mangler
Jens Åström

Re: DoubleHaste Invitational

Inläggav smartfiredragon » mån 02 sep 2013, 12:56

haha låter som det förslag jag gav me like låter väldigt intressant nu kanske jag missförstod men kommer det också fortsätta försöka vara ett event 1 gång i månaden som two headed giant osv ?
Användarvisningsbild
smartfiredragon
Mikael Virkkula

Inläggav Mangler » mån 02 sep 2013, 13:12

Det står i inlägget:

Mangler skrev:"Men, vad händer med alla coola events som har ni tidigare anordnat?"
Frukta inte! De kommer inte inträffa riktigt lika ofta som förra året, men det kommer finnas gott om mys-spel för dom som föredrar det också!
Månaden efter varje nytt set kommer vi ordna ett limited event som använder sig av de nya korten, formatet på detta event kan variera efter smak och tycke men kommer bli awesome!
Dreamcrusher.
Användarvisningsbild
Mangler
Jens Åström

Inläggav BoardGames4U » mån 02 sep 2013, 13:22

Härligt initiativ! 8-)
Ombud för BoardGames4U
BoardGames4U
Kjell-Runo Ärlebrant

Inläggav Woddie » mån 02 sep 2013, 13:58

Riktigt roligt! Ser verkligen fram emot detta:) skit dock att jag jobbar borta:(
Woddie
Daniel Jonsson

Inläggav Mattias » fre 06 sep 2013, 08:53

Glömt att ge beröm för detta. Riktigt sweet och det är nästan så att till och med jag blir sugen på att komma lite mer ofta och det säger inte lite ;)

Mycket bra!
Mattias
Mattias 'Tråddödarn' Jakobsson

Inläggav Mangler » fre 06 sep 2013, 09:11

Mattias skrev:Glömt att ge beröm för detta. Riktigt sweet och det är nästan så att till och med jag blir sugen på att komma lite mer ofta och det säger inte lite ;)

Mycket bra!

Mycket roligt att höra!

Se till att dyka upp på någon månadsturnering så har du goda chanser att samla mycket poäng! ;)
Dreamcrusher.
Användarvisningsbild
Mangler
Jens Åström

Inläggav Myon87 » tor 03 okt 2013, 12:54

Jag har inte heller gett beröm för detta. Väl genomtänkt och bra implementerat! Tycker det är roligare att spela här i luleå nu än de gånger jag varit i Dragons Lair, sthlm. Gör en otroligt sugen att delta så mycket som möjligt. Blev också positivt förvånad när jag kom tvåa senaste måndagen och fick välja pris. Standard playabels! Asbra! Playset playable uncommon/common som lottas ut är fantastiskt det med! Mycket bättre än boosters.

<3

Edit: En booster display i prispotten = en hel display till vinnaren?
Myon87

Inläggav smartfiredragon » tis 08 okt 2013, 21:18

som jag sa tidigare tycker jag det är ett bra initiativ, enda som känns iffy är väl att modern är ett av formaten då det är så få här i luleå som faktiskt går in för det seriöst. jämfört med typ dom andra 97% som är standard spelare
Användarvisningsbild
smartfiredragon
Mikael Virkkula

Inläggav smartfiredragon » sön 16 feb 2014, 14:23

ett förslag för sideevent mattias skulle ju kunna vara att dom vänliga själar som har en sådär hundratals commander lekar liggandes tar med sig dom så att folk kan låna så kan det formatet också promotas lite
Användarvisningsbild
smartfiredragon
Mikael Virkkula

Nästa

Återgå till Nyheter / Artiklar