Multiplayer-kuben revisited

Kubdraft är ett format där man draftar ett speciellt set, byggt för att just draftas.

Multiplayer-kuben revisited

Inläggav Advena » mån 18 feb 2013, 08:57

Tjo!
Förutom allt mys med pauper (ääälskar det formatet!), edh/commander, och föreningsgrejs i största allmänhet så har jag bestämt mig för att göra en rejäl genomgång och ombyggning av lådan som många av er känner som multiplayer-kuben.

Det började som en kub inriktad på hur sjukt kul det är att utnyttja kort som [card]Soldevi Sentry[/card] och [card]Spurnmage Advocate[/card] i multiplayerformat, och alla möjliga varianter av Two-headed Giant, star, och andra skojsiga format-påhitt testades hejvilt. Allteftersom började det dock bli mer och mer intressant att göra egna kort, så att dom skulle passa ännu bättre i kublådan och alla spännande spelformat. Jag menar, tänk er att få spela en [card]Trade Secrets[/card] på din lagkompis i two-headed giant :shock: 8-), och såna saker. :D
Nu har det länge varit ungefär 2/3 (två tredjedelar) med hemmagjorda kort i kuben, och det är dessutom sjukt länge sen vi spelade med den. Det är fortfarande grymt trevligt att knåpa ihop egna kort då och då, men det är ju inte samma hype längre.

Men!
Nu är jag sugen på att ge kuben lite mera speltid igen, och bygga om den till en all out EDH-kub med legender man kan bygga runt och allt! Eftersom jag har så mycke utskrivna högupplösta kortbilder (och för att riktiga kort kostar alldeles för mycke pengar) så vill jag inte längre köra med både riktiga kort och "proxar" av befintliga och hemmagjorda kort. Nu blir det helt och hållet proxat! Allt möjligt, från [card]Time Spiral[/card] till [card]Scavenging Ooze[/card] till [card]Underground Sea[/card], till hemmagjorda klassiker som "Trollhunter", "Electrospasm" och "Raindance Heretic".
Och nu, till det här behöver jag eran hjälp! Jag söker tips på kort som spelas mycket i edh, eller som kan passa bra trots att ingen av oss här i luleå gör det. Jag hoppas kunna göra det till en stor kub, så snåla inte med förslagen! Ta tips från era egna lekar, eller kort ni sett ni hade velat spela! Även om du inte ens har en edh/commander-lek själv! Anything goes :D

Jag startar listan, just to get going:
[card]Rhystic Study[/card]
[card]Swiftfoot Boots[/card]
[card]Command Tower[/card]
[card]Warp World[/card]
[card]Nostalgic Dreams[/card]
[card]Palinchron[/card]
[card]Wrath of God[/card]
[card]Eye of the Storm[/card]

Tack på förhand för hjälpen! This'll be awesome :D
Daniel Sundberg (dci# 8213688007)

"Only the heroic and the mad follow the [card]Mountain Goat[/card] trail."
-So what does that make me? I've done it for a living ;)
Användarvisningsbild
Advena
Daniel Sundberg

Re: [Artikel] Multiplayer-kuben revisited

Inläggav Cogo-Sempai » mån 18 feb 2013, 10:18

Ja åh vill se en femfärgad legend med [card]Maelstrom Nexus[/card] inbyggd! :-)
Can you feel it?
Användarvisningsbild
Cogo-Sempai
Thomas Alatalo

Inläggav Ettess » mån 18 feb 2013, 10:23

Låter spännande! Som jag sagt tidigare är jag lite kluven på det du gillat med "target opponent" i format där man regelmässigt inte är opponents (läs: 2HG), men ser fram emot lite uppdateringar rent allmänt, nya kortidéer finns ju alltid om inte annat. Ger gärna feedback på den befintliga kuben, har du deckeditor-filen så att man kan kolla igenom "i lugn och ro"?
Användarvisningsbild
Ettess
Simon Strålberg

Inläggav Advena » mån 18 feb 2013, 13:35

Bra idé Thomas, I like :D

Ja absolut Simon, jag skickar den till dig!

Användarvisningsbild
Advena
Daniel Sundberg

Inläggav Cogo-Sempai » lör 29 jun 2013, 10:37

Jag hittade ett kort på Internet som du kanske skulla gilla i denna kub?

Enchantment, UR

Each time you cast a spell, target opponent draws a card.

When an opponent has 7 or more cards in his or her hand, counter all spells he or her plays.
Can you feel it?
Användarvisningsbild
Cogo-Sempai
Thomas Alatalo

Inläggav Advena » lör 29 jun 2013, 19:02

Åh thanks, alltid najs med förslag!
Men är den speciellt bra? Känns som att den är för lätt för folk att jobba runt, alternativt för svår att få nytta av själv. Men ska fundera på den iaf :D

Användarvisningsbild
Advena
Daniel Sundberg

Återgå till Kub