[Invitational Säsong7] Spelarpresentation 12 Mikael Andersen

Blandande nyheter och artiklar

[Invitational Säsong7] Spelarpresentation 12 Mikael Andersen

Inläggav Mangler » fre 05 maj 2017, 17:46

Ålder?
20 år gammal med kropp som en 70 åring ^^

Hur länge har du spelat Magic?
Sen Magic 2015 setet precis innan Khans kom ut.

Annat favoritintresse?
Som vanligt Dota 2 haha, gillar även rollspel.

Vilket är ditt favoritkort i Standard respektive Modern?
Standard: Lutar mot Disallow för att det är roligt att stoppa Lilliana ulti osv ^^
Modern: Måste nog vara Delver of secrets, dock flippar aldrig mina delver så kanske inte längre...

Vilken är din favoritlek i Standard respektive Modern?
Standard: U/R Zombies med Advanced Stitchwing, prized amalgam etc. Det är så roligt att tappa ner motståndarens länder i deras upkeep tur 4 ^^
Modern: U/R Delver tror jag, men som sagt dom flippar ju aldrig så kanske Elves Combo?

Vad anser du är din största svaghet som Magic-spelare?
Jag ger upp för lätt och kan bli less om jag spelat för länge.

Vad anser du är din största styrka som Magic-spelare?
Jag lär mig en ny lek ganska fort vilket resulterar i att jag kan spela ganska brett med lekar om jag vill.

Vem av de andra kvalificerade vill du minst möta i eventuell final?
Om jag minns rätt så skulle inte Jens vara med så då slipper jag bli en av hans alla offer i finalen ;) Men skulle nog säga Jonas Edström för att han nästan alltid vinner mot mig :P

Vad gör du helst på sidan om en Magic-turnering? Mat/shoppande/andra spel eller hur håller du energi-nivån och fokus uppe?
Jag Spelar dota, rollspelar och hänger med vänner :)

Vilket av dina turneringsresultat är du mest stolt över?
Gameday Origins som jag vann eller Gp London som jag nästan tog mig till dag 2

Vilket är ditt bästa Magic-minne?
Det är nog Gp Barcelona, dock var det mer öl och jägerbombs än magic men det är nog mitt bästa magic minne :D
Vad är dina tankar om Amonkhet? Hur tilltalande känns de i nuläget kända mekanikerna?
Jag gillar det "Egyptiska" Temat, dock har jag inte sätt så mycket kort och så men jag gillar dom jag sätt hittills :)

Vad är dina förhoppingar inför Amonkhet Limited-format samt Standard Constructed? Och för all del Modern, om du tror det kommer spela in?
Jag vet inte riktigt jag har inte kollat så mycket på spoilers än, men jag vill ju att det inte ska komma något brutet kort som förstör formaten haha

Hur känns Amonkhet flavor?
Jätteskön, jag tycker om Bolas och är väldigt intresserad

Vilka av de kända korten från Amonkhet tilltalar dig mest mekaniskt/spel-mässigt?
Som sagt har jag inte sätt så mycket, men den nya lillianan värkar rolig och jag gillar den grön blåa enchantmenten.

Hur planerar du att förbereda dig inför turneringen?
Inte alls, spela dota kanske? och förbereda mina edh decks för då de andra spelar top 8? haha :D

Vad skulle en vinst innebära för dig?
Skulle vara väldigt roligt för egot och att bevisa att jag har vad som krävs för att kunna vinna en semi stor tävling :)
DCI: #8213-688-004
Ordförande Double Haste 2017
Level 1 Judge
Användarvisningsbild
Mangler
Jens Åström

Återgå till Nyheter / Artiklar