[Invitational Säsong 7] Spelarpresentation 9 Daniel Kostet

Blandande nyheter och artiklar

[Invitational Säsong 7] Spelarpresentation 9 Daniel Kostet

Inläggav Mangler » sön 07 maj 2017, 19:38

Daniel Kostet

Ålder?
20

Hur länge har du spelat Magic?
Började spela casual nån gång runt Theros. Standard började jag på riktigt strax före Battle of Zendikar.

Annat favoritintresse?
Dataspel, läsa böcker, gå på bio.

Vilket är ditt favoritkort i Standard respektive Modern?
Skulle nog säga Winding Constrictor i Standard, jag gillar att lägga ut massor med +1/+1 counters. I Modern blir det Collected Company, gillade verkligen det kortet i Standard.

Vilken är din favoritlek i Standard respektive Modern?
I Standard är det BG. Vet för lite om Modern för att kunna svara där.

Vad anser du är din största svaghet som Magic-spelare?
Ibland spelar jag för snabbt utan att tänka efter före när jag ser ett play som verkar bra. Det har flera gånger lett till stora missplays.

Vad anser du är din största styrka som Magic-spelare?
Jag är bra på netdecking, att bygga lekar baserat på vad som gått bra på turneringar och sen ändra den för vad som spelas här.

Vem av de andra kvalificerade vill du minst möta i eventuell final?
Vet inte om det är någon som jag inte vill möta men Jonas Edström och Tomas Levander är nog dem jag förlorat mest mot på månadsturneringar.

Vad gör du helst på sidan om en Magic-turnering? Mat/shoppande/andra spel eller hur håller du energi-nivån och fokus uppe?
Mellan matcher brukar jag vandra omkring eller sitta och kolla på andra matcher som spelas. Är det mer tid kvar spelar jag Hearthstone på telefonen.

Vilket av dina turneringsresultat är du mest stolt över?
En andraplats på ett månadsevent, förlorade mot Tomas Levander, samt flera placeringar i top 4.

Vilket är ditt bästa Magic-minne?
När jag nyss börjat spela magic i gymnasiet och sen var med på min första draft på ett lan. Det tyckte jag var väldigt kul. Gick också förvånansvärt bra.
Ett annat är Standard under Khans of Tarkir-Battle for Zendikar som var mitt favoritformat. Det fanns många roliga lekar som man kunde bygga.

Vad är dina tankar om Amonkhet? Hur tilltalande känns de i nuläget kända mekanikerna?
Jag har inte läst så mycket om det och officiella spoilers har inte börjat men jag hoppas att det blir ett multicolor set som Tarkir. Splitkortet som läkte ut, om det nu är äkta, gillar jag inte utseendet på men mekaniken kan bli intressant.

Vad är dina förhoppingar inför Amonkhet Limited-format samt Standard Constructed? Och för all del Modern, om du tror det kommer spela in?
I Limited gillar jag aggresiva lekar. För Standard vill jag se en större variation, helst att copycat combon bannas och att det kommer fler svar till Mardu Vehicles.
Skulle gärna se nya kort till BG eller helt nya lekar åt midrange hållet som också kan vara competitive, som att spirits börjar spelas igen.

Hur känns Amonkhet flavor?
Väldigt spännande med inspiration från den egyptisk mytologin.

Vilka av de kända korten från Amonkhet tilltalar dig mest mekaniskt/spel-mässigt?
För få kort har spoilats för att jag ska kunna svara på det.

Hur planerar du att förbereda dig inför turneringen?
Börja spela modern så jag får träna en del på det. Sen blir det att bestämma sig för vilken standardlek jag ska använda.

Vad skulle en vinst innebära för dig?
Att jag kvalificerar mig till nästa invitational som jag annars hade missat eftersom jag inte är så ofta i Luleå under sommarlovet. Hade också varit väldigt kul att vinna en större turnering trots att jag inte har spelat Magic särskilt länge.
DCI: #8213-688-004
Ordförande Double Haste 2017
Level 1 Judge
Användarvisningsbild
Mangler
Jens Åström

Återgå till Nyheter / Artiklar