[Invitational Säsong7]Spelarpresentation 3 Fredrik Wallström

Blandande nyheter och artiklar

[Invitational Säsong7]Spelarpresentation 3 Fredrik Wallström

Inläggav Mangler » tor 11 maj 2017, 06:03

Fredrik Wallström

Ålder?
34

Hur länge har du spelat Magic?
Har svaga minnen att jag spelade lite matcher under Doomtroop eran (1994–1995). Men började väl spela ordentligt vid sekelskiftet.

Annat favoritintresse?
Har väl spelat olika konsoler sedan jag var 7 år.

Vilket är ditt favoritkort i Standard respektive Modern?
Standard just nu måste jag säga Aetherflux Reservoir. Känslan av att "storma lös" är svår att beskriva.

Modern blir de väl Ensnaring Bridge då den har vunnit x antal matcher för mig under åren.

Vilken är din favoritlek i Standard respektive Modern?
UR Metalwork colossus. Den har aldrig varit tråkig att spela för mig.

Modern måste jag gå på U/B mill. Aldrig spelat men ser roligt ut och man kan ju alltid drömma om den perfekta handen med 4 Archive Trap.

Vad anser du är din största svaghet som Magic-spelare?
Hmmm. Jag har en tendens att chansa på att de inte sitter på svar. Detta gör att jag oftast förlorar controll mirror'n i alla fall. Eller att jag spelar ut mina bästa kort utan försvar uppe.

Vad anser du är din största styrka som Magic-spelare?
Jag är oerhört snabb på att läsa bordstates och plays. Detta hjälper mig att fatta beslut. De är inte alltid rätt beslut man tar men efter varje misstag växer mina plays.

Vem av de andra kvalificerade vill du minst möta i eventuell final?
Peter Sanfridsson. Vi har spelat ihop länge och han kan nog läsa mig bäst. Sen har han en tendens att syna mina bluffar hela tiden.

Vad gör du helst på sidan om en Magic-turnering? Mat/shoppande/andra spel eller hur håller du energi-nivån och fokus uppe?
Beror på storleken och alvaret av turneringen. Om jag verkligen går in helhjärtat i turneringarna brukar jag behöva en stund för mig själv och zona ut lite. Och på så sätt hålla min focus uppe. Annars gillar jag att titta på när andra spelar eller diskutera magic överlag med spelarna. När de kommer till energin är jag dålig på att äta vilket man bara märker av vid större sammanhang.

Vilket av dina turneringsresultat är du mest stolt över?
Har nog inget att skryta om. Var live för top-8 efter 11- rundor på en GP. Sen förlora jag ju men de var en rolig turnering.

Vilket är ditt bästa Magic-minne?
Det måste nog vara när jag kom tillbaka till magic. Jag hade som lagt av och bara små spelat med några kompisar på sidan då nya set kom. Sedan sprang jag på ”Crunch" en dag i Piteå och han var på väg till en turnering. Jag viste inte ens att det fanns en scen i Piteå. Jag hakade på och när man kom ner i DDS lokalen satt en hel hög med likasinnade. Och efter man hade dragit sin första sjukorts hand den dagen insåg man hur mycket man saknat det och man var "fast" igen.

Vad är dina tankar om Amonkhet? Hur tilltalande känns de i nuläget kända mekanikerna?
Mina förhoppningar kring Amonkhet är väl sådär. För mig är det viktigt att Standard tar ett steg åt "rätt håll".

Embalm är väl bara flashback på creaturs vilket jag tror kan vara kul.

Cycling är alltid kul vem vill inte dra kort.

Exert tror jag däremot många kommer att spela fel kring. Men hey de kommer ju nya punch-out kort som ska hålla kolla på saker åt oss.

Vad är dina förhoppingar inför Amonkhet Limited-format samt Standard Constructed? Och för all del Modern, om du tror det kommer spela in?
Limited är svårt att säga bara man blir av med tågen tror jag det blir bra. Standard hoppas jag till gudarna att Wizards har printat hat kort. Kommer de inget gravhat i dagens standard blir jag nästa ledsen. Modern får vi väl se vet inte riktigt vad som saknas där. Men cyceling länderna är ju fetch-bara så kanske de ser spel.

Hur känns Amonkhet flavor?
Kan inte loren speciellt bra. Men hey de har en Zombie Jackal och en Cat Snake för mig är de redan en win.

Vilka av de kända korten från Amonkhet tilltalar dig mest mekaniskt/spel-mässigt?
Fling. Det kan nog komma att kastas lite metall kolosser på folk framöver.

Hur planerar du att förbereda dig inför turneringen?
Måste skaffa en Modernlek. Sen får vi se hur standard formar sig. Limited är det väl bara övning som ger färdighet.

Vad skulle en vinst innebära för dig?
För mig skulle det väl mest vara en kvittens på att jag faktiskt är ganska bra på detta spel.
DCI: #8213-688-004
Ordförande Double Haste 2017
Level 1 Judge
Användarvisningsbild
Mangler
Jens Åström

Återgå till Nyheter / Artiklar