[Invitational Säsong 7]Spelarpresentation 2 Markus Eliasson

Blandande nyheter och artiklar

[Invitational Säsong 7]Spelarpresentation 2 Markus Eliasson

Inläggav Mangler » tor 11 maj 2017, 16:48

Markus Eliasson

Ålder?
Får fortfarande svara 29 :)

Hur länge har du spelat Magic?
Mitt svm-konto var skapat 2005, men har för mig att jag spelat före det också.

Annat favoritintresse?
Jobbar som programmerare så händer att jag hobbyprogrammerar ibland. Tränar till och från, umgås med vänner och grillar burgare i skogen.

Vilket är ditt favoritkort i Standard respektive Modern?
Glimmer of Genius/Torrential Gearhulk i Standard. I Modern är det troligtvis Cryptic Command

Vilken är din favoritlek i Standard respektive Modern?
Spelar så lite standard, men Copy Cat känns som min lek. I modern är det allt förutom Burn!

Vad anser du är din största svaghet som Magic-spelare?
Upptäckt att jag ganska ofta försöker spela för att inte förlora istället för att vinna!

Vad anser du är din största styrka som Magic-spelare?
Min förmåga att få motståndaren att dra dåligt och mulla till 5. Nu låter det som att jag fuskblandar, så kolla extra noga på det under Invitational.

Vem av de andra kvalificerade vill du minst möta i eventuell final?
För att öka mina chanser att vinna en final vill jag undvika Peter Sanfridsson i en final.

Vad gör du helst på sidan om en Magic-turnering? Mat/shoppande/andra spel eller hur håller du energi-nivån och fokus uppe?
Dricker vatten och försöker andas frisk luft!

Vilket av dina turneringsresultat är du mest stolt över?
Gå dag 2 på GP Barcelona.

Vilket är ditt bästa Magic-minne?
Då jag krossar Tom Martell på GP Barcelona så han springer gråtandes därifrån. Nu kanske inte allt är sant, men det var iaf så jag kom ihåg det!

Vad är dina tankar om Amonkhet? Hur tilltalande känns de i nuläget kända mekanikerna?
Älskar att cycling är tillbaka. Embalm verkar också som en mekanik som jag kan gilla.