Dagordning och motioner till Double Haste årsmöte 2018-02-04

Blandande nyheter och artiklar

Dagordning och motioner till Double Haste årsmöte 2018-02-04

Inläggav Mangler » ons 17 jan 2018, 20:20

Dagordning

• Mötets öppnande
  • Mötets behörighet
  • Val av mötesordförande
  • Val av mötessekreterare
  • Val av justerare (2 st)
  • Styrelsens verksamhetsberättelse för förra året (Daniel Lundberg)
  • Ekonomisk berättelse för förra året (Daniel Lundberg)
  • Revisorns berättelse för förra året (Oscar Lundberg)
  • Ansvarsfrihet för förra årets styrelse
  • Årets verksamhetsplan
  • Årets budget och fastställande av medlemsavgift
  • Val av årets styrelse
  • Val av årets revisor
  • Val av årets valberedare
  • Ny ansvarig för måndagar

Motioner
    • Strukturell förändring av kvalificering och utförande av Double Haste Invitational
      - Fast gräns i poäng för att kvala, antal deltagare till invitationalen kan då variera.
      - Varierande format kan spelas under invitational helgen
      - Minska antalet invitationals till 1/år, och istället göra en helg med enbart alternativa events vid det andra tillfället vi haft invitationals.
      - Ta bort fast struktur för kval-events till invitational, öka möjligheten för kval till andra former av events.
    • Återgå till tidigare kostnad för månadsevent, med motsvarande förändring i Price Support
      - Minska kostnad för constructed events
      - Anpassa price support så den passar kostnaden av eventet
      - Omfördela utdelningen av coins till att inte delas ut för swiss-rundor
    • Minska ansvarsuppgifter för kassörsposten
      - Ta bort inköp av löskort

• Övriga frågor
  • Mötets avslutande

Varmt välkommen till årsmötet, eventuella frågor inför mötet kan med fördel ställas här!
DCI: #8213-688-004
Ordförande Double Haste 2017
Level 1 Judge
Användarvisningsbild
Mangler
Jens Åström

Re: Dagordning och motioner till Double Haste årsmöte 2018-0

Inläggav Advena » tis 23 jan 2018, 10:31

Toppen med förberedelser och planer om förändringar!

Jag hoppas kunna delta, men inför the everpresent risc att jag blir uppbunden med familj eller jobb eller annat som inte kan prioriteras bort, så skriver jag lite tankar här nedan angående de motioner styrelsen lagt mm.

* Invitational
Låter som jättebra ändringar styrelsen föreslår i det allmänna upplägget för Nya Invitational. Att bara ha 1 invi per år, och att ta bort de striktare strukturella ramarna för hur invipoäng utdelas och nyttjas, är jag övertygad om är bra saker.

* Månadsevent
De föreslagna strukturella ändringarna låter också vettiga även här tycker jag.

* Eventplanering överlag...
Jag känner ett behov av att flagga för att det inte är hållbart i längden att föreningen och spelkällan kör separata event-upplägg såsom det nu har varit första halvåret. Det har inte disukterats formellt mellan butiken och föreningen så se detta som mina rent privata tankar om saken, som gammal DoH-räv sittandes i kulisserna. Jag personligen skulle önska att föreningen närmade sig Wizards officiella eventprogram istället för att fortsätta likadant som innan inflytten i butikens lokaler. Detta inklusive exempelvis att förhålla sig till Draft Weekend och Open House osv när framtida event planeras.
Som det är nu så ligger wizards och föreningens respektive eventplaneringar och skaver mot varandra, och det minskar värdet för både butiken och föreningen av att samarbeta. Vi vill ju alla att det snarare ska vara ösesidig supervinning snarare än att vi petar varandra på tårna osv.
Det är väldigt tydligt upplever jag, att magic communityt i Luleå igen har hamnat i samma problem som för några år sedan, så kallat "event fatigue" alltså att det finns för många event att delta på och man blir avtrubbad och aningen bortskrämd istället för att vara peppad och känna sig inkluderad i något engagerande.
Jag personligen skulle önska att föreningen helt planerade sina events att vara integrerade i den officiella eventplaneringen från Wizards, och sen då möjligen fortsätter med vissa events utöver detta såsom veckovis Modern. Men tex Standard kan man integrera med Standard Showdown och utforma på ett sådant sätt att det upplevs närmast likadant för deltagarna bara att det sanktioneras annorlunda och utiliserar den support från wizards som förväntas att butiken ska nyttja men som idag hanteras felaktigt bara för att vi inte har en fungerande interaktion med föreningen och communityt, vilket ju är enormt synd och faktiskt även rent ut sagt dumt.
Det här ligger minst lika mycke på oss i butiken som på föreningen, självklart, men jag önskar se en förändring av allt det här på sikt. Därav denna lilla utläggning.
Det hela behöver strömlinjeformas avsevärt, annars kommer vi (som i alla vi som bryr oss om magic i luleå oavsett vem) nöta in oss ännu djupare i gamla banor och gå miste om chanser att växa och förbättras.

* Valberedning
Jag och Jonas Niemi blev förra årsmötet valda till valberedare, och det finns flera personer som känns lämpliga att sitta i styrelsen och/eller uttryckt intresse av att göra det. Däremot efterfrågar vi konkreta nomineringar från alla medlemmar. Man kan nominera sig själv eller någon annan, och blir man nominerad är det helt fritt att avböja nomineringen om man själv inte vill sitta i styrelsen.
HÖR AV ER TILL MIG ELLER NIEMI om ni funderar på att vara med och driva föreningen! :D
Daniel Sundberg (dci# 8213688007)

"Only the heroic and the mad follow the [card]Mountain Goat[/card] trail."
-So what does that make me? I've done it for a living ;)
Användarvisningsbild
Advena
Daniel Sundberg

Återgå till Nyheter / Artiklar