Nybörjare

Ett allmänt diskussionsforum

Re: Nybörjare

Inläggav Freppe » tis 06 sep 2016, 16:02

Aha, då förstår jag. Av någon anledning så fick jag det till att vilken Magic-förening som helst skulle funka. :)
Nå då får jag väl registrera mig där då, så kan jag bli medlem hos er när jag kommer för att spela någon gång.
Freppe
Fredrik Pettersson

Inläggav ThanO » ons 12 jul 2017, 13:35

Tänkte att jag lånar tråden. Spelade magic på spelkällan i måndags och är sugen på att spela lite magic ikväll där eller någon annanstans. Är nybörjare och har ingen egen deck, men fanns några man kunde låna på plats. Tänkte om nån har tid och lust kanske vill spela lite med mig? Ha i åtanke att jag bara testat en gång tidigare :) ska försöka natta barnen tidigt så man kan ta sig iväg hyfsat.
ThanO

Inläggav Gladjolt » ons 12 jul 2017, 13:37

ThanO skrev:Tänkte att jag lånar tråden. Spelade magic på spelkällan i måndags och är sugen på att spela lite magic ikväll där eller någon annanstans. Är nybörjare och har ingen egen deck, men fanns några man kunde låna på plats. Tänkte om nån har tid och lust kanske vill spela lite med mig? Ha i åtanke att jag bara testat en gång tidigare :) ska försöka natta barnen tidigt så man kan ta sig iväg hyfsat.

Söndagar är nog bästa dagen att spela Magic om man är nybörjare. Vi spelar många olika format då, många är hjälpsamma och har med sig färdiga lekar att låna ut :D
Användarvisningsbild
Gladjolt
Hampus Andersson

Inläggav Cogo-Sempai » ons 12 jul 2017, 13:41

Välkommen in i gemenskapen :)

Finns massor med slask-kort du kan få för att börja din egna samling också!
Can you feel it?
Användarvisningsbild
Cogo-Sempai
Thomas Alatalo

Inläggav ThanO » ons 12 jul 2017, 14:42

Tackar, jo dem sa åt mig att komma på fnm och söndag, vilket jag ska försöka göra. Men är sugen på att spela ikväll, så därför tänkte jag höra lite här. Blir att åka in ikväll iaf och kika lite.
ThanO

Inläggav Mangler » ons 12 jul 2017, 15:35

Jag kommer vara där, men i ett annat syfte (Go) och utan magic-kort.

Det kan vara värt att titta förbi och chansa på att det kan finnas någon på plats, jag har sett att det finns några stycken som brukar kunna hålla till där utan att det är organiserat spel.
Dreamcrusher.
Användarvisningsbild
Mangler
Jens Åström

Föregående

Återgå till Allmänt