Rainbow Loam

"Moderna" kort från 8th och framåt. Ett kompetativt men balanserat format.

Rainbow Loam

Inläggav Cogo-Sempai » sön 26 apr 2015, 11:11

Hej å hå!

Hittade denna mysiga lista på SVM i en tråd där det diskuterades Dredge-potential i Modern.

http://www.svenskamagic.com/lekladan/in ... ?ID=170091

Looooove the name. Rainbow Loam. Leken har en hel drös med kort som är skitskoj att spela, [card]Flame Jab[/card] + [card]Raven's Crime[/card]+ [card]Darkblast[/card] + [card]Life from the Loam[/card] liksom?
Bra ställe att nyttja det sköna kortdraget [card]Desperate Ravings[/card] också. Det kortet saknar jag. Jag hade nog spelat det kortet i någon lista om det inte vore att jag brukar hålla mig ifrån Rött.

Det här med Graveyard-interaction i Modern kan ju vara vansinnigt mysigt och bra att spela. Dock är man fruktansvärt svag mot alla hundra graveyard-hosers. Räcker det verkligen med 4st Abrupt Decay för att ta hand om alla sådana kort?

Personligen när jag bygger en lek som interagerar mycket med graven, försöker jag bygga så att leken ska klara sig utan graveyard också. Problemet då är att man gör två saker halvhjärtat, ibland kanske det är bäst att bara köra ALL IN och scoopa om man ser en Leyline från start. Hörde det argumentet i en diskussion om Dregde i Vintage. :)

Vad tycker ni andra?
Can you feel it?
Användarvisningsbild
Cogo-Sempai
Thomas Alatalo

Re: Rainbow Loam

Inläggav Cogo-Sempai » sön 26 apr 2015, 11:12

Här är tråden om ni är nyfikna, http://www.svenskamagic.com/forum/topic.php?ID=156674
Can you feel it?
Användarvisningsbild
Cogo-Sempai
Thomas Alatalo

Re: Rainbow Loam

Inläggav Advena » sön 26 apr 2015, 16:42

Awesome! Om det inte var att min magic-budget är på all-time-low så hade jag gärna köpt ihop och testat leken! :D
Daniel Sundberg (dci# 8213688007)

"Only the heroic and the mad follow the [card]Mountain Goat[/card] trail."
-So what does that make me? I've done it for a living ;)
Användarvisningsbild
Advena
Daniel Sundberg

Återgå till Modern