azusa and her oracle's

"Moderna" kort från 8th och framåt. Ett kompetativt men balanserat format.

azusa and her oracle's

Inläggav smartfiredragon » ons 14 okt 2015, 23:47

Simic brew adapt analyze evolve. en lek som jag slängde ihop för jag ville testa något nytt utanför mina normala combo/artifact ish lekar. Blev rätt nöjd med den och försökte utveckla den den började som lite budget men gick sedan in i lite dyrare kort. Så målet med leken är då att försöka låsa motståndaren från att göra pretty much anything med soatami savant + training grounds. = mana leak för 1 typ, och dom land vi tar tillbaka spelas lätt ut igen med våra 2 extra land effekter oracle och azusa. har också en intressant kombo med soratami i guile som kan skapa riktigt kaos för motståndaren. Vi har också några andra winkon som meloku som slänger ut illusioner hejvilt för det nykliga priset 1 land, utöver detta då vi producerar massiva mängder mana så smög sig en vorinclex in för att eventuellt låsa motståndaren ännu mer och med sig tog han lorthos som blir en riktig pain när man har 1-2 training grounds ute.... vi har även 1 hydra som med leyline can flashas in bara för att dubblas i din upkeep
vi har också ett litet protection paket i kira och ascetism

så det övergående målet med leken är väl training grounds + soratami savant skulle jag säga med land ramps paketet, detta är vad jag vill behålla men utöver det är jag öppen för förslag på hur man kan slimma leken lite mer ändringar på eventuella creatures/spells samt vad man skulle kunna sätta i brädan på leken. Kan det vara värt o splasha lätt i nån färg för att smyga in ett win con ingen väntar sig ? tex banefire eller liknande

Creature: 23
[deck]2 Vorinclex, Voice of Hunger
2 Undergrowth Champion
1 Kira, Great Glass-Spinner
4 Soratami Savant
3 Coiling Oracle
4 Oracle of Mul Daya
2 Azusa, Lost but Seeking
2 Meloku the Clouded Mirror
1 Lorthos, the Tidemaker
1 Guile
1 Primordial Hydra[/deck]