[Viktigt!] Angående Starttider på speldagarna!

Diskussion angående föreningen Double Haste och dess verksamhet

[Viktigt!] Angående Starttider på speldagarna!

Inläggav cuddy » tis 05 jul 2016, 19:17

Hej! Jag och Föreningen undrar Vad DU som läser detta tycker!

Tycker du Att Måndagar och Torsdagar har bra Starttider? (18:00)
Är Söndagarnas starttid bra? (14:00)

tycker du att det rent utav är fel dagar för det hela? let us pick your Brain!

vi skulle behöva veta vad ni tycker!

Ju fler som svarar dessto mer information kommer vi ha föratt skapa Omröstningar för starttider och dagar :)

Go Go Go! vi behöver din åsikt!
Bild
"Ach! Hans, run! It's the lhurgoyf!" —Saffi Eriksdotter, last words
Användarvisningsbild
cuddy
Erik Lindahl

Re: [Viktigt!] Angående Starttider på speldagarna!

Inläggav Cogo-Sempai » tis 05 jul 2016, 19:36

Tycker samtliga tider känns lagom.

Egentligen borde jag tycka att en starttid på 1930 för Torsdagar vore bra, men det är helt pga av att jag jobbar till 19 vissa torsdagar. Det må gynna mig lite grann de gånger jag jobbar, men annars är det en dålig ide'. Alldeles för sen start för en spelkväll, då kommer jag hellre sent och hoppar över en runda.
Can you feel it?
Användarvisningsbild
Cogo-Sempai
Thomas Alatalo

Inläggav oscar.lundberg » tis 05 jul 2016, 20:09

Det är jäkligt stressigt att hinna från jobbet till 18.00, ibland omöjligt.

Hade hemskt gärna sett att modern på torsdagar körde igång 18.30 istället.

det är ju ändå inte så ovanligt att vi börjar spela typ 18.20 så tror inte att det hade haft någon större betydelse på veckoeventets sluttid.

Ang. söndagar tycker jag att 13.00 är en bättre tid men jag är ju inte en så flitig besökare på dessa event så har inte så stark åsikt där. :)
Användarvisningsbild
oscar.lundberg

Inläggav oscar.lundberg » tis 05 jul 2016, 20:16

hade gärna ändrat dagarna också men det har jag inget annat än personliga argument för. :)
Användarvisningsbild
oscar.lundberg

Inläggav cuddy » tis 05 jul 2016, 20:31

oscar.lundberg skrev:hade gärna ändrat dagarna också men det har jag inget annat än personliga argument för. :)

vilka dagar skulle du vilja ändra till? ändå intressant få veta :)
Bild
"Ach! Hans, run! It's the lhurgoyf!" —Saffi Eriksdotter, last words
Användarvisningsbild
cuddy
Erik Lindahl

Inläggav oscar.lundberg » tis 05 jul 2016, 21:01

modern på söndagar hade ju varit drömmen :D

annars funkar typ vilken dag som helst bättre än torsdagar för mig.
Användarvisningsbild
oscar.lundberg

Inläggav Woddie » ons 06 jul 2016, 09:45

Jag skulle också gärna se en starttid på torsdagarna på 18.30 ger mig lite större chans att hinna delta.

Modern på söndagar är jag inte för då det är veckoevent i piteå då och det skulle innebära att man måste skippa ett event. (då skulle man ju bara ha en möjlighet att spela modern/vecka)
Woddie
Daniel Jonsson

Inläggav Gladjolt » ons 06 jul 2016, 09:55

18:30 vore inte så illa även om jag tycker 18:00 är bra.

Tycker tiderna och dagar generellt är bra men jag skulle gärna se att Legacy blir en del av veckoeventen! Nu finns det väl ändå ett visst intresse. Kanske köra på söndagar före/efter casual?

dvs Casual från 14-17 därefter Legacy turnering, eller tvärtom. Då kan ju de som vill spela casual fortsätta göra det vid sidan av.
Senast redigerad av Gladjolt ons 06 jul 2016, 11:04, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Gladjolt
Hampus Andersson

Inläggav UJN » ons 06 jul 2016, 10:56

Iom att åtminstone måndagarna tenderar att starta 18.15 så känns inte 18.30 helt orimligt. Jag skulle dock personligen hellre se att man spikar 18.00 som starttid och att det faktiskt börjar då, även om det är helt ok som det är nu.
Användarvisningsbild
UJN
Jonas Niemi

Inläggav Exodite » ons 06 jul 2016, 11:23

Gladjolt skrev:Tycker tiderna och dagar generellt är bra men jag skulle gärna se att Legacy blir en del av veckoeventen!

Problematiken här är väl främst att att hålla något som veckoevent innebär ett lite mer planering än vad som är omedelbart uppenbart.

• Veckoevent är alltid 4 rundor, minimum 6 deltagare. Detta då dessa genererar Invitational-poäng och måste göra det på ett konsekvent sätt.
  • Legacy figurerar inte bland våra månadsevent och är inte heller del av Double Haste Invitational. Vilket inte nödvändigtvis förhindrar att vi håller veckoevent i formatet, dock känns det aningen knöligt.
  • Våra sanktionerade event (vecko-/månadsevent) tillåter inte proxies, jag vet inte hur detta skulle påverka Legacy-deltagandet?
  • Eftersom veckoeventen arrangeras i samarbete med Studiefrämjandet som studiecirklar så skulle vi i praktiken behöva en till cirkelansbarig för att hålla i dessa.

På en annan not är det min egen erfarenhet att när man inför ett regelbundet event av en viss typ, att jämföra med sporadiska casual-träffar vill säga, så sjunker deltagandet. Ibland drastiskt. Om det beror på att deltagarna blir mätta på det hela eller vad det kan vara törs jag inte säga.

Om målsättning var att hålla öppet för Legacy varje söndag så är det väl bara att köra på, jag säger bara att "veckoevent" innebär lite mer än så. :)

UJN skrev:Iom att åtminstone måndagarna tenderar att starta 18.15 så känns inte 18.30 helt orimligt. Jag skulle dock personligen hellre se att man spikar 18.00 som starttid och att det faktiskt börjar då, även om det är helt ok som det är nu.

Jag tror att poängen med att vi fick förfrågan om detta till att börja med att det finns individer som slutar jobbet 18:00, eller nära 18:00, och har svårt att hinna innan.

I en perfekt värld skulle jag gärna starta det hela 14:00 men då hade det nog bara vart jag där. :)

18:30 som en spikad starttid (att jämföra med 18:00 idag, faktiskt starttid ~18:10-18.20) ser jag positivt på om det skulle göra det mindre stressigt för en del deltagare. Rent praktiskt kan vi inte lägga det senare än så då eventet skulle riskera att pågå alltför sent för en vardag, och jag gärna vill slippa vänta för länge på bussen hem. :)
Bild
Exodite

Nästa

Återgå till Föreningen